Wil je Ticketscan gaan gebruiken of kijken hoe het werkt, start dan meteen met het aanmaken van je Ticketscan-account via de volgende link.
Bij Ticketscan zit je nergens aan vast. Het is geheel gratis en je bepaalt
zelf of, hoe vaak en tot wanneer je gebruik wilt maken van Ticketscan.
Nadat je je hebt aangemeld kom je direct in je persoonlijke Ticketscan-omgeving. Hier kun je eenvoudig je eerste evenement aanmaken.
Ingevoerde gegevens kun je later altijd nog wijzigen.
Nadat je je eerste evenement hebt aangemaakt, kun je tickets toevoegen. Je kunt zelf bepalen welke tickets je wilt aanbieden en hoe deze er uitzien. Denk bijvoorbeeld aan standaard- en VIP-tickets.
Je kunt de tickets eenvoudig stylen door een achtergrondplaatje toe te voegen, of een eigen PDF-bestand aan te leveren.
De ticketshop-plugin die je straks op je website(s) en/of Facebook plaatst, kun je eenvoudig stylen in alle kleuren van de regenboog. Je kunt de shop dus precies aanpassen op de huisstyle van je website en evenement.
Je kunt ook meerdere shops aanmaken als je je tickets via verschillende sites of Facebook pagina's wilt aanbieden.
Het plaatsen van de ticketshop op je Facebook of website is heel eenvoudig.
Log in op je Facebook, installeer de Ticketscan-app en koppel je Facebook aan de shop in je Ticketscan dashboard.
Om de ticketshop op je website te plaatsen, hoef je alleen de shoplink toe te voegen aan je website. In je dashboard kun je nog eens rustig doorlezen hoe je dit stap-voor-stap kunt doen.
Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan helpen we je uiteraard graag verder.
Zodra je shop is toegevoegd, kan de verkoop worden geopend. Je kunt nu ook uitnodigingen versturen of zelf tickets printen voor eigen offline verkooppunten. Via het dashboard kun je de online verkoop zelf starten en stoppen.
Alle belangrijke informatie en statistieken volg je eenvoudig via je dashboard. Hoeveel tickets zijn er verkocht, door hoeveel mannen en vrouwen, wat is de gemiddelde leeftijd van de bezoekers en waar komen zij vandaan?
Je kunt zelf bepalen op welk tijdstip je de verkoop sluit. Indien gewenst kun je de verkoop ook gwoon door laten gaan tijdens je evenement.
Het scannen van de tickets is eenvoudig. Zodra je een ticket scant, wordt het scherm rood of groen en is het tickettype (standaard, VIP, etc.) zichtbaar.
De scanapparatuur kan kosteloos in bruikleen worden geleverd of zelf worden aangeschaft. Het scannen kan van te voren worden gedemonstreerd, zodat duidelijk is hoe alles werkt.
Voor grotere evenementen is er altijd een Ticketscan-medewerker op locatie aanwezig die alles klaarzet, test en gedurende het evenement stand-by staat.
Scannen kan met een vaste scanner (aan een kleine laptop) of met mobiele, draadloze scanners met een eigen display. De laatste zijn geschikter voor grotere (outdoor-) evenementen.
Het geld van de ticketverkoop wordt standaard binnen vijf dagen na het evenement overgemaakt. Daarnaast is het ook mogelijk om tussentijds de opbrengsten van de verkoop te ontvangen.
Voor iedere evenement ontvang je een betalingsspecificatie voor de boekhouding.